poniedziałek, 14 października 2013

Ptasie trele - zastosowanie pasty efekt metalu (tutorial)

Witam Was serdecznie, po poprzednim poście, gdzie pokazałam Wam pudełko jakie powstało na jedną z bransoletek akcji biżuteryjki dla WOŚP parę osób prosiło mnie o wyjaśnienie jak powstał dół szkatułki. Tak więc oddaję w Wasze ręce tutorial zastosowania pasty "Efekt metalu":)



Potrzebne materiały:
 - przedmiot do zdobienia, motyw, farba podkładowa w tym przypadku "Pastelowa orchidea" Dulux do drewna i metalu, klej do decoupage, lakier wodny np. Bona resident, pasta "Efekt metalu" w tym przypadku firmy Stamperia, wosk biały i zielony też Stamperii, rozpuszczalnik - pędzle po użyciu wosku trzeba umyć w rozpuszczalniku, pędzle, szpachelka i papier ścierny.


Pierwszą czynnością jest pokrycie naszego przedmiotu farbą podkładową - jeśli jest potrzeba nakładamy ją dwukrotnie i szlifujemy papierem w celu niwelacji ewentualnych zadr. Następnie po jej wyschnięciu naklejamy motyw.



Kolejny krok po wyschnięciu kleju to nałożenie szpachelką pasty imitującej efekt metalu. Pastę nakładamy tak aby nie równać jej powierzchni za bardzo  - inaczej nie będzie widać za bardzo efektu metalu.






Czekamy aż pasta wyschnie - sama w sobie pasta nie daje efektu pokrycia przedmiotu metalem. Ten efekt uzyskujemy dopiero po nałożeniu na wyschniętą pastę wosków. Wosk nabieramy na pędzel następnie na kartce papieru lub ręcznika papierowego pozbywamy się nadmiaru wosku z pędzla. Po czym nakładamy go delikatnymi ruchami na pastę otrzymując efekt metalu. Ja użyłam dwóch wosków najpierw białego a potem w niektóre miejsca dodałam wosk zielony.






Użyty przeze mnie wosk uwidacznia strukturę naniesionej wcześniej pasty  - dzięki temu mamy na naszym przedmiocie imitację metalu:) Zostawiamy przedmiot do wyschnięcia i na drugi dzień zaczynamy proces lakierowania:) co kilka warstw szlifując nierówności jeśli takie wystąpiły podczas naklejania motywu. 




Jak widzicie efekt jest ciekawy i może urozmaicić nasze prace wykonane w technice decoupage. Życzę Wam powodzenia w zabawie pastą "Efekt metalu":) jeśli macie jakieś pytania piszcie postaram się odpowiedzieć na wszystkie.

Dodatkowo zgłaszam moją ptasią zawieszkę na cykliczne wyzwanie u Modrak:)





Chciałam Wam podziękować za komentarze pod poprzednim postem i za to że jesteście tu ze mną i dodajecie mi sił i motywacji do dalszego tworzenia - dziękuję:)
Zapraszam Was już na Turkusowy Hamak gdzie na dniach odbędzie się głosowanie na prace "Jesienią malowane" i ogłoszenie nowego tematu Siłowni:)
Pozdrawiam serdecznie Wasza Sylwia - Luna.

15 komentarzy:

  1. Nigdy nie próbowałam tej pasty, ale efekt faktycznie jest bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Efekt jest fantastyczny! Koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny tutek, na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wieszaczek, a kursik bardzo przejrzysty, brawo:)

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł,przejrzyście i czytelnie!a efekt wspaniały:)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny efekt :)
    i wieszaczek uroczy

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy kursik... A efekt naprawdę wspaniały!
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że zechciałaś/eś zajrzeć do mnie i zostawić po sobie ślad - to dla mnie niezmiernie ważne.