sobota, 31 maja 2014

Szamanka....

Życie nasze jest nieprzewidywalne. Jego ścieżki są jak arterie dużego miasta. Na swojej drodze spotykamy osoby, które początkowo wydają się całkiem obce i spotkane przypadkowo. Po czym okazuje się, że jednak to nie był przypadek, że stanęły na naszej ścieżce życia. I ja na swojej drodze spotkałam takie osoby :) najważniejsze jest to, że osoby te dodają mi energii do działania. Kiedy jestem zagubiona, kiedy czuję, że za chwilę zacznę wyć dodają mi siły - czasem jest to uścisk, uśmiech czasem dobre słowo. Każdy powinien mieć takie osoby wokół siebie wtedy życie staje się łatwiejsze. Czasem jest tak, że osoba, która stoi obok lepiej widzi co robimy nie tak i może nam pomóc znaleźć rozwiązanie problemu, z którym wydaje się nam, że sobie nie poradzimy. Dziękuję Justyna i Iwona - wy już wiecie za co :*

A dziś przedstawiam Wam komplet "Szamanka" - to ponad miesiąc mojej pracy, szukania materiałów, prób z nowymi technikami, dobierania kolorów i kształtów, projektowania i w końcu tworzenia. Komplet powstał na szczególne zamówienie osoby o bardzo dużym rozwoju osobistym. Chciałam żeby był  wyjątkowy i z tego co już wiem spodobał się :) z czego bardzo się cieszę. W komplecie tym zastosowałam dwie nowe rzeczy, z którymi do tej pory nie miałam styczności. Jedną z nich jest mój pierwszy twisted tubular herringbone, który udało mi się opanować tylko dzięki świetnemu tutorialowi jaki zrobiła Bluefairy :) polecam Wam bloga Asi - robi ona cudowną biżuterię a jej tutoriale są jasne nawet dla osób początkujących :) dziękuję Asiu za to, że dzielisz się swoją wiedzą. Drugą rzeczą, którą zastosowałam poraz pierwszy jest zbudowanie bransoletki w oparciu o metalową bazę. Myślę, że nie jedna taka bransoletka powstanie :) tak więc przedstawiam Wam biżuterię dedykowaną, magiczną, gdzie każdy szczegół ma swoje znaczenie od kształtu po kolor.

"Szamanka"  


Słońce w tym komplecie symbolizuje ogień, jednocześnie główny element naszyjnika i bransoletki to czarna muszla symbolizująca wodę, pióra - powietrze, a kolorystyka zieleni i brązu - ziemię. W mniejszych elementach kolczyków i naszyjnika przebija się kwadrat symbolizujący cztery strony świata ale i krzyż. Cała zaś forma kompletu nawiązuję również do mandali - Mandala buddyjska to harmonijne połączenie koła i kwadratu, gdzie koło jest symbolem nieba, transcendencji, zewnętrzności i nieskończoności, natomiast kwadrat przedstawia sferę wewnętrzności, tego co jest związane z człowiekiem i ziemią. Obie figury łaczy punkt centralny, który jest zarówno początkiem jak i końcem całego układu. Istnieją różne rodzaje mandali. Są mandale oczyszczające, występują też mandale wzmacniajace określone cechy lub poszczególne obszary ludzkiego życia. W najszerszym znaczeniu mandale są diagramami, które ukazują w jaki sposób chaos przybiera harmonijną formę.Tak więc widzicie, że wiele aspektów zostało ujętych w tym jednym komplecie biżuterii dedykowanej.














A na moim warsztacie w pracowni pojawiają się nowe rzeczy, które już niedługo zamieszczę na blogu.
Dziękuję za wszystkie Wasze komentarze i tu na blogu i na stronie fb. Jest mi niezmiernie miło, że to co tworzę podoba się Wam.

Pozdrawiam serdecznie Wasza Sylwia

18 komentarzy:

  1. Sylwia, Twoja szamanka czaruje i hipnotyzuje, świetne podejście do tematu i super kolory, takie naturalne, z przyrody, z ziemi - bardzo przyjemnie się na nie patrzy, a podejrzewam, że jeszcze lepiej nosi:)
    Własnie mi uświadomiłaś, że strasznie dawno temu kupiłam metalową bazę do bransoletki i nigdy jej nie użyłam, muszę koniecznie naprawić swój błąd, bo Twoja bransa jest niezwykle inspirująca.
    PS cieszę się, że tutek zdał egzamin :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj Asiu - dziękuję za przemiły komentarz, który jest dla mnie bardzo ważny :) a co do baz do bransoletek to kupiłam je chyba z rok temu ;) i tak sobie leżały i czekały kiedy do nich "dorosnę" a praca z bazą okazała się bardzo przyjemna a bałam się tak jej ;)
      A tutorial zdał egzamin :)
      pozdrawiam cię słonecznie :)

      Usuń
  2. Z tego co przeczytałam i zobaczyłam komplet ten jest przemyślany we wszystkich możliwych aspektach. Nie dziwię się, że się spodobał. Kolorystyka i dobór elementów oprócz funkcji ozdobnej z pewnością będą oddziaływały terapeutycznie na właścicielkę. Masz niecodzienne podejście do biżuterii, którą tworzysz. Podziwiam i pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Beatko, tak dokładnie jak piszesz, wszystko było przemyślane tak żeby klientka była zadowolona z biżuterii i żeby wszystkie wytyczne jakie dała składając zamówienie były uwzględnione. A że do każdej rzeczy, którą robię podchodzę z uwagą i daję jej kawałek mojej duszy więc wyszło właśnie tak jak na załączonych zdjęciach :) Dziękuję za miły komentarz i pozdrawiam słonecznie :)

      Usuń
  3. Wow, wow i jeszcze raz WOW ! :) Komplet jest przepiękny, wręcz hipnotyzujący - ciężko oderwać wzrok :) Do tego wyjątkowo udany dobór kolorów - no cudeńko po prostu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu :D nie wiem co napisać po twoich zachwytach - może tylko tyle że bardzo ci za te słowa dziękuję :* pozdrawiam ciepło

      Usuń
  4. Sylwuś!!! Jestem zachwycona, "Szamanka" zapiera dech w piersi! Jesteś ARTYSTKĄ w pełnym tego słowa znaczeniu. Wspaniały kawał dobrej roboty, porządnego rzemiosła! Oby więcej tak dobrej jakości "na rynku" i serca wkładanego w prace!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ci ślicznie :* zarumieniłam się od twoich słów :) pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  5. Piękny komplet. Jestem zachwycona stylem i kolorystyką. Podziwiam też precyzję wykonania. Cudo! :) Mam pytanie (o ile to nie tajemnica zawodowa :P) - Jak przymocowałaś piórka? Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj Alu po pierwsze dziękuję a po drugie to nie tajemnica ;) i z chęcią dzielę się swoją wiedzą jak ktoś pyta - pióra najpierw przyszyłam do filcu a potem podkleiłam dodatkowo jeszcze przy wzmacnianiu tyłu pracy :) i cała tajemnica ;) widziałam też w niektórych pracach, że dziewczyny do mocowania używają takich zaciskowych końcówek jak do rzemieni (niestety nie miałam ich więc przyszyłam). Pozdrawiam ciepło Sylwia

      Usuń
  6. Ale cuda! Przepiękny komplet. Bardzo podoba mi się to połączenie kolorów. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sylwuś, ta twoja szamanka chyba na mnie jakiś urok rzuciła, bo z wrażenia zaniemówiłam ;). No po prostu stworzyłaś coś pięknego. Rewelacyjnie połączyłaś materiały, dobrałaś kolory. Wszystko to jest takie harmonijne i magiczne. CUDO! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu lejesz miód w moją duszę :) wykonanie tego kompletu stanowiła dla mnie nie lada wyzwanie. Ale wydaje mi się, że dałam radę spełnić życzenia klientki. Jeszcze raz Kasiu dziękuję za przemiłe słowa :) pozdrawiam ciepło Sylwia

      Usuń
  8. Komplet jest niesamowity! Magiczny i magnetyczny... :) Jego właścicielka musi być zachwycona! Kosztował Cię dużo pracy - ale efekt jest jej wart :) Pozdrawiam serdecznie i chylę czoła przed Twoją kreatywnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolanta dziękuję ci ślicznie za tak miłe słowa :) pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  9. Piękny komplet, świetnie wygląda z tym wykończeniem z piórek:)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że zechciałaś/eś zajrzeć do mnie i zostawić po sobie ślad - to dla mnie niezmiernie ważne.