niedziela, 18 sierpnia 2013

Ludzie listy piszą....

Witajcie tematem nowej siłowni twórczej na Turkusowym Hamaku są listy:) pamiętacie te czasy kiedy komputerów praktycznie nie było? Kiedy przyjaźnie utrzymywano dzięki nie meilom ale listom? Do tej pory chyba każdy cieszy się jak w skrzynce znajdzie list (nie tylko rachunki;) ) Jak zobaczyłam ten temat nowej siłowni powiem szczerze początkowo miałam całkowity zanik weny twórczej. Co można zrobić fajnego? W jakiej technice? Dopiero po paru godzinach mnie olśniło. Jedną z rzeczy, które wykonałam na tą siłownię jest szczotka do włosów. Powiecie: "A co szczotka ma wspólnego z pisanie listów?" Oczywiście niewiele;) ale motyw na szczotce już ma:)


Podpis i znaczek ze stemplem jak na prawdziwej kopercie:) bardzo spodobała mi się tam serwetka i jej biało - czarny kolor. Jest prosta ale zarazem elegancka w tej prostocie. Jak wykonałam szczotkę? Najpierw pomalowałam drewnianą szczotkę podkładem kremowym.




Następnie pokryłam drugą stronę szczotki oraz boki pastą strukturalną imitującą efekt metalu. Sama pasta w sobie nie daje powierzchni metalicznej jest koloru grafitowo - czarnego. Żeby wydobyć z niej tą grę światła po wyschnięciu pokryłam ją woskami liliowym i białym. Ta czynność uwidoczniła sposób nakładania pasty strukturalnej oraz dała jej efekt połysku metalicznego.





Pracę zabezpieczyłam lakierem, a przed drugim lakierowaniem dodałam po stronie z serwetką kropki, ponieważ uznałam, że motyw należy postarzyć (był po prostu za biały;) ) Kropki wykonałam w prosty sposób używając do tego celu namoczonego w farbie pędzla i "pstrykając" w jego włosie palcem. gdy kropki wyschły polakierowałam szczotkę jeszcze kilkukrotnie. I tak otrzymałam metalicznie postarzoną szczotkę listową:)
Powstały też inne rzeczy oczywiście, ale o nich napiszę Wam następnym razem. 
Zachęcam do wzięcia udziału w Siłowni Twórczej "Ludzie listy piszą" czekają na Was fajne nagrody:)

Pozdrawiam serdecznie Wasza Sylwia - Luna

9 komentarzy:

  1. super :)
    i bardzo ciekawie zrobiona...taka mnogośc składników, że hej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ci ślicznie:) czy ja wiem czy mnogość? tak to już jest w decoupage, że nie jest to tylko serwetka klej i farba podkładowa. Żeby stworzyć ciekawą pracę trzeba coś do tego zestawu zawsze dołożyć:) pozdrawiam ciepło

      Usuń
  2. Świetne szczotki- przypomniałaś mi tym że miałam ozdobić dla Córuni :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj:) dziękuję za odwiedziny - ciekawe w jakim stylu zrobisz szczotkę dla córki? Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Szczotka super i bardzo mi się podoba ten efekt metalu :)
    Też mam póki co zanik weny jeśli o tą siłownię chodzi, ale może coś wymyślę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz:) i życzę żeby ten zanik szybko minął bo robisz fajne rzeczy:) pozdrawiam ciepło

      Usuń
  4. Slicznie ją ozdobiłas i jak pomysłowo.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że zechciałaś/eś zajrzeć do mnie i zostawić po sobie ślad - to dla mnie niezmiernie ważne.